Klädkod - Kavaj!?

"Nej, det innebär inte kavaj för din del. Det betyder en klänning (kjol/top) i finare material, inte linne eller ull. Längden är 7/8, dvs under ditt knä, ärmen kort och urrigningen diskret. Byxa är inget alternativ här."

Ska jag måsta köpa en helt ny klänning för att kunna gå på personalfesten vet jag inte alls om jag vill gå. Om någon härlig maxikollega läser detta, hur hårda tror ni att de är egentligen med detta? Jag menar, vi jobbar ju faktiskt på ica? Och vi ska inte på bröllop vad jag vet? Den enda klänningen jag kommer i är rätt tajt, och dessutom på tok för kort om man ska gå efter det ovan skrivna.









Kommentarer
Postat av: Elina

Det där funkar alldeles utmärkt, jättefin klänning :) Du kan komma i kavaj med "finbyxa" om du vill. Tanken från Maxis sida är nog bara att vi ska vara lite finare än vanligt, alltså inga jeans och t-shirts!

2012-03-20 @ 22:50:33
Postat av: Malin

aah jag visste inte om detta. vem har skrivit texten om klädkoden? inte nån chef va? haha....

2012-03-21 @ 09:40:33
Postat av: Tess

Haha vafan. seriöst? jag kommer absolut inte följa det där, kommer självklart inte köra kort kort men någon måtta får det ju vara=)

2012-03-21 @ 09:45:25
Postat av: Melissa

LBD funkar alltid då det är klädkod-kavaj! LBD= Little Black Dress för att förtydliga! Du var hur fin som helst i det där fodralet så det e bara att köra på det=) Om vi inte ses innan så ses vi där på festen=) Kram!

2012-03-21 @ 10:19:46
Postat av: Hanna

Superfint! Det där borde du köra på:) hoppas verkligen inte det är superseriöst för då måste jag kanske fundera ut något nytt att ha och det kändes jättejobbigt:(

2012-03-21 @ 15:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0