Att bestämma sig.

Midsommarfirande. Som vanligt nu på slutet, var jag verkligen ute i sista sekund. Jag velade in i det sista vad jag skulle göra, lugn midsommar med familjen vs. umgås med vänner. Jag velade så pass länge att jag missade avgången på ena firandet, somnade i soffan och missade nästan avgången på det andra. Hade kunnat bli en ensam midsommar det här. Jag skyller på att V väckt mig tidigt denna morgon, för att sedan åka till sin pappa. Förstår att mina nära blivit rätt less på mitt velande denna helg. Eller egentligen förstår jag dem alltid, ibland kan jag verkligen vara en pina. Till och med för mig själv ska jag tala om. Om det kan vara till någon tröst.
 
Det här med att bestämma saker är väll egentligen inte min grej, bestämma sig för saker. Jag kommer ihåg då jag var liten. Det är nog något som verkligen följt med från barnsben. Visst är jag bestämd, väldigt bestämd, OM jag vet jag vill. Däremot är det inte alla gånger jag vet vad jag vill. När jag inte vet, då brukar jag ofta kunna strunta i det istället. En sådan enkel sak som att bestämma middag, kan ibland sluta med att jag går ur butiken tomhänt. Likadant var det då jag var liten, blå tröja eller grön tröja? Jobbigt.
 
Vet inte varför jag berättar detta för er, det bara slank ur mig. Jag skulle berätta om mitt midsommarfirande men ur mina tankar kom detta. Startade morgonen tillsammans med världens bästa och en stor med skål jordgubbar. Eftermiddagen tillbringades ute hos mina föräldrar, för att till sist avsluta kvällen hemma hos min bror.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0