Kalas nummer två.

Jag tror inte jag har önskat mig en diskmaskin så mycket som de senaste tre dagarna, någonsin! Igår hade vi familjen på besök. Massor med presenter, fika och trevligt sällskap. Kan lova att Vilhelmina sovit gott inatt. Hon somnade runt sjusnåret igår kväll och vi gjorde inte morgon försen åtta denna morgon. Det uppskattas från både mamma och bebis. Bebis? Räknas hon som bebis ännu?
 
Vilhelminas morbror tyckte det var snålt med sockerfri tårta, eftersom jag lovat lite sött till födelsedagen. Däremot kände jag mig inte redo med sockret. Något sätter stopp i knoppen, jag tycker det är onödigt. Onödigt att bjuda in henne i något hon inte har en aning om. Jag tänker att hon får bjuda in sig själv, den dagen det faktiskt inte går att hålla henne borta från det. Den dagen kommer att komma, så småningom.
 
Tårtan blev jättegod, för att vara sockerfri. Både vuxna och barn käkade utan grimaser, det måste ju vara ett gott tecken? Botten innehöll både bananer och dadlar som hjälpte till att ge den en naturlig sötma. Som fyllning hade jag på ena lagret hallon/färskost och på andra lagret banan/grädde. En riktig hit för min ett-åring!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0