Att ha någon att vakna brevid.

När jag ligger här om kvällarna och riktigt känner efter, då känner jag verkligen hur tungt det är. Hur tungt det är att vara ensam. Hur mycket jag saknar att ha någon där. Ända sedan jag var sexton år har jag haft just det, någon att dela allt med. I år fyller jag tjugotvå och är ensam. Bara den tiden innan kotten kommer till världen, då hade jag verkligen behövt någon att älska, och någon som älskar mig (och det som komma skall). Jag hade aldrig i min vildaste fantasi tänkt att det skulle bli så här. Jag ville dela det med någon. Det gör så fruktansvärt ont då jag tänker på hur det blev, hur lite jag uppenbarligen betydde. Jag anklagar mig själv, var det mina hormoner? Jag saknar att kunna säga vi, nu är det bara jag. Jag och den finaste människan i magen. Ändå saknas det något, det saknas en familj. Tanken var väll inte att det skulle vara vi, eftersom du valde någon annan.

Att ha någon att dela middagar med, att ha någon att vakna bredvid. Att ha någon att planera framtiden med, planera inför kottens ankomst. Att ha någon att drömma sig bort i inredningens värld, framförallt det som kotten kommer att behöva. Jag tror ingen som inte själv vart där själv förstår hur jag känner. Att istället se den man en gång trott att man skulle bilda en familj med drömma sig bort i den världen med någon annan, planera ett liv som familj och det runt omkring. Titta på säng till kotten tillsammans. Det gör så fruktansvärt ont, även om jag inte vill erskänna det för mig själv.



Kommentarer
Postat av: lotta

Styrkekram till dig! Sitter här och kan inte låta bli att fälla en tår. Jag vet precis hur det är och känner exakt som du. Känns som att du tagit orden ur munnnen på mig!



Förresten måste få fråga när den lilla beräknas komma? Min är satt till den 27 maj. Längtar!!



Ha en bra dag!

2012-03-29 @ 09:49:06
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Tack, de orden värmer verkligen! Och jag skickar styrkekramar tillbaka till dig. Min kotte är beräknad den 26:e maj, så vi ligger nästan precis lika du och jag :D Vad kul! Kramar

2012-03-29 @ 10:43:27
URL: http://linneajhn.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh vad kul. Bara en dag som skiljer! Dom som har gjort det förr säger att det är en bra tid att få på!

kramar

2012-03-29 @ 20:54:57
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Jenny och Wilda



Hej! Jag halka in här på din fina blogg och jag måste bara säga att jag förstår dig precis! Är själv ensamstående med min lilla Wilda som kom nu den 20 mars! Har varit själv under hela graviditeten och det har varit jätte jobbigt och tufft! Plus att hormonerna gör det ännu jobbigare! Har fällt många tårar! Men vet du! Det du kommer att få uppleva är verkligen det bästa man kan vara med om! Det lilla livet som kommer komma gör allting värt! Tro mig;)

Kramar

2012-04-04 @ 20:37:33
URL: http://jennysedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0